söndag 30 oktober 2011

Sista helgen i okt 2011

Det märks att hösten verkligen är här. Dimma o disigt...ingen sol men +10 gr så det är inte kallt. Men alla löv på träden har nästan blåst av så nu kan jag vinka till fam Karlsson på andra sidan vägen!!
Vi har haft besök av kusiner till våra barn o deras barn under helgen. Så roligt att träffas och inte minst att prata "gamla" minnen o titta på foton.
Här kommer gänget från Borås. Ser ut som dom ska stanna länge....

Trattkantarellerna färdigrensade o dags för sköljning.

Det blev Tacos på lördagskvällen.

Gänget samlat i trappan

Här är Simon, Max, Felicia o Lennart i utsiktstornet. Karin är oxå på väg upp.....

God aptit!!

Simon hittade en stubbe m "hår" på!

Och Felicia hittade en grön spindel...

Och jag har lärt mig hur trattisarna ser ut....

Härligt m den svenska naturen!!

Mycket att upptäcka

Så här fin gång finns det nu runt hela huset. Han e duktigt min Lennart!

Lite "nystädat" framför entre´n.

Söndagskväll o Felicia o Simon ska på "Bröllop".....Det är höstlov imorgon så dom stannar i K-viken.

En tur i skogen blev det också. Och nu vet jag hur trattkantareller ser ut! Gårdagens skörd blev till goda frukostmackor och dagens em-tur tänker jag torka. Tänk vad skogen kan erbjuda om man bara vet vad man ska titta efter. Tyvärr är det väl kanske sista helgen som man har chans att plocka dessa delikattesser...

OBS! OBS! OBS!
Ovanstående meningar skulle naturligtvis ha stått innan bilderna kom....men nu blev det det blev......
Nu väntar jag på att reprisen av Downton Abby ska börja. Följde denna serie i våras o nu kommer en fortsättning som jag ser fram emot.

1 kommentar:

  1. Åhhh, vilka härliga höstfotografier....och så roligt med finfint besök : )
    Ja, man kan inte få allt....men jag är så glad att du skriver mamma och att du fotograferar....
    Kram

    SvaraRadera