torsdag 27 oktober 2011

Senaste tiden...

Helgen 21-23 deltog jag i Nationellt semiarium för FörstaHjälpen. (Som ni säkert vet är jag med i FHG-STO som betyder FörstaHjälpengrupp i Stenungsund-Tjörn-Orust). Seminariet hölls i Täby, Stockholm. Ordf Elisabeth, i vår grupp o jag, åkte X 2000 på fredagem.ca 200 Fhgare och utbildare i Fhg var samlade för att få reda på senaste nytt bla i HLR och dessutom delge varandra erfarenheter och prata om framtiden. Att Sverige är ett avlångt land m olika förutsättningar och behov av olika FHg-hjälp belystes. Roligt o lärorikt var det.


I väntan på att det hela ska börja.

Therese Livermo var en av ledarna.

Mellan tågbyte vid Stockholms C hann vi med lite sightseeing.
Här Dan Anderssons staty utanför Klara kyrka.

Fredssymbolen "Den knutna pistolen" pasaserades.

Dags för Halloween på en av gågatorna.

Direkt efter Stockholm bytte jag tåg i GBG o for till Malmö för att avlasta Ina o Fredrik medan dom arbetade. Underbart att få rå om hela familjen o umgås med Emma o Lisa i deras vardag.
Lisa o jag räfsade lite höstlöv.

Lisa fyllde 1 år 13 nov o firades m chokladtårta.

Hon gillade den.....

På em hämtades Emma o vi passerade en av lekplatserna på hemvägen.
Emma älskar att klättra...typisk för en 4-åring.

Lisas favoritpresent. Uppskattades av hela familjen!

Tack o adjö för denna gången! Vi ses snart igen.

2 kommentarer:

  1. OBS!
    Lisas födelsedag är 24 oktober-FN-dagen- och inget annat!
    Det är Emma som fyller 13 nov...och Felicia 17 nov. Mycket att komma ihåg för mormor/farmor!!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, jag reagera inte när jag läste....fina dagar du har som pensionär mamma, jag saknar och älskar dig
    kram

    SvaraRadera