söndag 4 december 2011

Andra Advent 2011

Redan 2:a advent! Bara 2 ljus kvar att tända innan julhögtiden. Ute är det disigt o grått, men milt för årstiden....förra året mkt snö o kallt vid denna tiden. En rejäl höststorm hade vi för 1v sedan. Många kvistar från träden blåste ner. En del tallar på granntomten ligger med rotvälta...våran gran klarade sig.
Tyvärr har min kamera varit på lagning under nov så det blev inga foton från Emmas födelsedag! Nu är kameran lagad, på garantin, så jag är glad o tacksam för det. I november var jag i Malmö vid 2 tillfällen. Alltid lika roligt att få besöka barn o barnbarn. Ser fram emot att få komma till Floda nästa gång!

Dags att kliva på bussen i Gbg till Malmö.

Vi närmar oss skåneslätten och möter långtradare med sockerbetor .

Lisa o jag räfsar löv.

Världens goaste Lisa.

Årets grönkål inköpt och ska förberedas till långkål.

Granen står så grön o grann i....ja inte vår stuga men väl i ordenslokalen i U-a.

Det bjöds på ett rikt julbord i går.

Lennart lät sig väl smaka. Och jag med!

Och idag är det 2:a Advent.

4 kommentarer:

  1. Kul att du uppdatera mamma, jag saknat det ;)
    Nu e de måndag morgon, är så trött...svart utomhus, 432 i luften, vad gör jag här i Beijing?
    Snart julledighet och det ska bli underbart att komma hem till Orust, Sverige....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad roligt det är att utan tunnlar kunna läsa din blogg igen. Jag har verkligen saknat både dig och bloggen.
    Ja, visst ja! Andra advent! Här i värmen faller sådant bort lite grann, men jag skall se vad jag kan få till lite närmare julafton.
    Förstår att du tycker det är härligt att rå om barnbarnen och visst är Lisa "så go".
    Många kramar till dig och de dina

    SvaraRadera
  3. Denna gang fick vi en trevlig overraskning att se adventsbilderna. Der ar roligt att titta pa sadana mysiga bilder nar man befinner sig i varma lander. Langtan efter famijen, vanner och julstamningen blir patagligt. Men det tillhor resandet, eller hur? Vi onskar er en trevlig advent!
    Halsningar
    Daniella och Bogdan

    SvaraRadera
  4. Oj! Det saknas nagra rader fran varan kommentar!
    Vi sager HEJ!
    Vi vill ocksa tacka sa mycket for era vackra och uppmuntrade ord angaende var resa. Det varmer som vanligt.
    Kram
    Daniella och Bogdan

    SvaraRadera