måndag 17 september 2012

Höstväder

Senaste tiden har det blåst och stormat på västkusten. Hösten gör sig påmind! Tur att man har foton att titta på och minnas dom vackra dagar som var i somras. Jo, det fanns sådana!!
Sista veckan har jag levt i en glasburk, igen. Tyvärr fick Kristina ett neg besked vid sista läkarbesöket. Fler metastaser vilket betyder att nuvarande behandling inte hjälper.....Är så ledsen i hjärtat för hennes skull. Nu gäller det dock att ta nya tag och börja med annan, ny behandling. Kristina har haft flera projekt i sommar. Nu börjar hennes lilla trädgård att bli klar. Både på fram o baksidan av lägenheten. Det blir så fint!

Före.....


Baksidan har fått ett härligt trädäck.

...och efter vid entre´n.
Lennart o Kristina är nöjda med resultatet.

Bästa vännen Clary från Bjärred o jag besöker Kristina..

..vilket även Edit från Kungsviken och jag gör en fm. 
Kaffet smakar alldeles utmärkt på altanen!

Lite höstblommor framför  "Annas fönster".

Jag gläds så länge det blommar.

Fam Hörlyk var i Kungsviken i helgen. Båten kom upp  och givetvis fikades det.
Här sitter vi på framsidan av huset...

....och här sitter vi på altanen. Det gäller att ta ta vara på solens sista strålar!

Söndagen bjöd på regn och blåst. Vi åkte till Misteröd för fm-fika. Det fick bli inomhus.... Där fanns Karin, som  tillbringat helgen med Kristina o barnen.
Båten har nu kommit till Floda och finns i Sävelången. Det blir vinterförvaring i Floda i år.
Höstens blomma-Aster. Roligt att ha egna att plocka in. Odlade i en "låda" som står bland blåbärsriset!
CARPE DIEM!






2 kommentarer:

  1. Min älskade mamma...Tack för de fina bilderna och texten, så fint för mig att se och läsa....Vi kämpar vidare!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag och Bosse finns med er i våra tankar. Jag har inga ord just nu för att beskriva det jag känner inför Kristinas tråkiga besked.
    Du skriver så fint och din text och de vackra bilderna gör mig varm i hjärtat.
    Många kramar och tankar till er alla.

    SvaraRadera