söndag 17 april 2011

Vilken suprise! Chocken har nog inte lagt sig ännu....Att möta Kristina o Karin o Anna i Beijing var fantastiskt! Tänk att få uppleva Beijing tillsammans!! åtminstone en del...
Lö em hämtade oss en minibuss för att köra till Gula Blomman. Ett hostel som ligger bara 30 m från muren. Annas arbetskamrat (o min oxå) Mia o hennes 15-åriga dotter var oxå med. Vägen dit tog  nästan 2tim o ju närmare vi kom bergen desto mer såg vi bomullstussr som målade bergsluttningarna  vita. Det var körsbärsträd som blommade. Helt fantasiskt! Vilka vyer!
Anna ville vi skulle uppleva soluppgången på muren. Därför  var väckarkl på 05.00. Tidig o kall morgon. Men upp på muren kom vi... Vilken upplevelse!!! Visserligen var det inte helt klart men vackra vyer var det!! Vi gick uppför o uppför, brant var det men det tänkte man inte på när man gick uppför.... desto mer hissnande var det när man skulle ner. Men ner kom vi o fick varmt kaffe o smörgås innan återfärden till Beijing började.
Skolveckan har för min del inneburit att jag "Inskolats" på bästa sätt av Anna. Lärt mig namnen på barnen o lite av rutinerna som gäller. Varje dag åker vi skolbuss kl.07.25 o jag åker hem kl.15.10 varje dag. Anna jobbar må-onsd senare o är inte hemma förrän närmare 19. Långa skoldagar pga trafiken. Här är enormt m bilar o filkörning tror jag inte dom vet vad det är....
 
Temperaturen ligger på 17 morgon o 25-30 på em. Jag är här den vackraste tiden! Träden är skirt gröna o det blommar av forsytia, syren, magnolia, röda o vita körsbärsblommor. Men det är torrt. Har inte regnat på flera månader så det dammar ordentligt när det blåser. Bilarna är gråa oberoende av färgen! 
Många hälsningar från en tacksam o ödmjuk Britta att Internet fungerar! (har inte gjort det poå 2dgr.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar